Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Σε αδιέξοδο οδηγείται η διαδημοτική διαχείριση σκουπιδιών Οιχαλίας - Μεσσήνης

ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ φορά συνεδρίασε η Επιτροπή που έχει οριστεί με την αριθμ. 107/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να υποδειχθεί κατάλληλη θέση εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Οιχαλίας, για τη χωροθέτηση της μονάδας προσωρινής διαχείρισης των απορριμμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 1 και 2 της σύμβασης της διαδημοτικής συνεργασίας με τον Δήμο Μεσσήνης για την υλοποίηση της Πράξης «Κατασκευή και Λειτουργία Μονάδας Διαχείρισης Απορριμμάτων για την Επεξεργασία των Οικιακών και Δημοτικών Απορριμμάτων των Δήμων Μεσσήνης και Οιχαλίας», το οποίο ορίζει την πρόταση ενός σημείου από κάθε Δήμο (Μεσσήνη και Οιχαλία), προκειμένου στην συνέχεια να διερευνηθεί το καταλληλότερο εξ’ αυτών.  Σύμφωνα με την ενημέρωση από το Δήμο Οιχαλίας, κατά την διάρκεια και των τριών συνεδριάσεων υπήρξαν σε ό,τι αφορά τον Δήμο, δύο εναλλακτικές προτάσεις προτεινόμενων χώρων, οι οποίοι διερευνήθηκαν ως δυνητικές εναλλακτικές λύσεις για την δημιουργία Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων, η μία στην περιοχή της παλαιάς χωματερής Δωρίου, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία αποκατάστασης και η άλλη στην περιοχή της Τ.Κ. Καλυβίων. Κατά την διάρκεια και των τριών συνεδριάσεων της Επιτροπής διερευνήθηκε η καταλληλότητα και των δύο χώρων, ως προς πλήθος κριτηρίων τα οποία ενδεικτικά αφορούν περιβαλλοντικά, οικονομικά, αδειοδοτικά, γεωλογικά και χωροταξικά κριτήρια. Επισημάνθηκε δε, ότι τυχόν μη υπόδειξη κατάλληλου χώρου στην φάση αυτή, θα έχει ως συνέπεια πλήρες αδιέξοδο ως προς την εναπόθεση των αστικών απορριμμάτων, τα οποία σήμερα επιβαρύνουν την ήδη επιβαρυμένη «χωματερή» στον Μελιγαλά. Παράλληλα, τέθηκε σε γνώση των μελών της Επιτροπής το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων, σύμφωνα με το οποίο κάθε ΟΤΑ είναι υποχρεωμένος να διασφαλίσει την διαλογή (επεξεργασία) των αστικών απορριμμάτων πριν τα διαθέσει ως υπόλειμμα, σε αδειοδοτημένο χώρο. Τυχόν μη συμμόρφωση επισύρει χρηματική επιβάρυνση για κάθε ΟΤΑ, σύμφωνα πάντα με το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων, το οποίο αποτελεί Νόμο του Κράτους.

Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2016

Βελιγοστή - Αρφαρά - Περιφερειακός Καλαμάτας: Πάνω τα διόδια

Αρνητικά σχόλια προκαλούν τα πλευρικά διόδια που λειτουργούν από χθες στη Θουρία και η αύξηση 50 λεπτών που επιβλήθηκε στα διόδια των Αρφαρών πριν καν παραδοθεί ολόκληρος ο περιφερειακός της Καλαμάτας.
Και το ακόμα χειρότερο, 50 λεπτά ακριβότερα θα πληρώνουν και όσοι περνούν από τα διόδια των Αρφαρών για να κινηθούν προς Μεσσήνη (Πύλο, Κορώνη) ή Θουρία (Νοσοκομείο, ΤΕΙ κ.λπ.)  και συνεπώς δεν θα χρησιμοποιήσουν τον περιφερειακό. Τα νέα διόδια και η αύξηση στην τιμή τους διαψεύδει τις προσδοκίες που είχε δημιουργήσει για μείωση της τιμής η κυβερνητική διαπραγμάτευση με το “Μορέα”. 
Ετσι από χθες τα μεσάνυχτα λειτουργούν τα πλευρικά,  στον κόμβο της Θουρίας και ταυτόχρονα, λόγω της παράδοσης (μισής) του περιφερειακού και σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, όπως αναφέρει ο "Μορέας", αυξήθηκαν τα διόδια του αυτοκινητόδρομου στα Αρφαρά και πήγαν στο 1,90 ευρώ (από 1,40) για τα ΙΧ
Οι τιμές αυτές δεν έχουν καμία σχέση με τα αναλογικά διόδια, με πληρωμή διοδίων ανάλογα με τα χιλιόμετρα που κινείται κάποιος στον αυτοκινητόδρομο, όπως εξήγγειλε στην Καλαμάτα, το περασμένο Σάββατο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Ακόμα, ο "Μορέας" ανακοίνωσε ότι από τα μεσάνυχτα ισχύουν αυξήσεις στα διόδια της Βελιγοστής και στα πλευρικά των Παραδεισίων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του "Μορέα", με τη λειτουργία του νέου τμήματος, του περιφερειακού έως την Αρτέμιδος, οι μετακινούμενοι απολαμβάνουν μια ενιαία, ταχεία και ασφαλή διαδρομή σε μήκος 155 χιλιομέτρων, από την Κόρινθο έως την Καλαμάτα.
Οι νέες τιμές των διοδίων είναι:
- Στον περιφερειακό της Καλαμάτας: Για δίκυκλα, τρίκυκλα 30 λεπτά. Για οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. (μεταξύ αυτών και ΙΧ) 45 λεπτά. Για οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μ. 1,20 ευρώ. Για οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. 1,65 ευρώ.
- Στον αυτοκινητόδρομο στα Αρφαρά: Για δίκυκλα, τρίκυκλα 1,30 ευρώ. Για οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. (μεταξύ αυτών και ΙΧ) 1,90 ευρώ (ήταν 1,40). Για οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μ. 4,75 ευρώ. Για οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. 6,65 ευρώ.
- Στη Βελιγοστή: Για δίκυκλα, τρίκυκλα 80 λεπτά. Για οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. (μεταξύ αυτών και ΙΧ) 1,25 ευρώ (ήταν 1,20). Για οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μ. 3,15 ευρώ. Για οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. 4.40 ευρώ.
- Στα πλευρικά στα Παραδείσια: Για δίκυκλα, τρίκυκλα 50 λεπτά. Για οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. (μεταξύ αυτών και ΙΧ) 75 λεπτά (ήταν 70 λεπτά). Για οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μ. 1,90 ευρώ. Για οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. 2,65 ευρώ.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2016

18 εργολαβίες για αποκατάσταση υποδομών στο Δήμο Οιχαλίας

Την ανάθεση 18 εργολαβιών για την αποκατάσταση υποδομών από τη θεομηνία της 7ης Σεπτεμβρίου, γ’ φάση με κατεπείγουσα διαδικασία, ποσών από 4.106,88 έως 9.582,72 ευρώ για καθεμία απ’ αυτές, ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Οιχαλίας.

Πρόκειται για την αποκατάσταση σε Διαβολίτσι, Ανδανία, Χρυσοχώρι - Τσουκαλέικα - Ανθούσα - Πεύκο, Κατσαρού - Σιάμου - Καλύβια - Άνω Μέλπεια - Κάτω Μέλπεια - Μερόπη - Φίλια - Μαντζάρι - Ζευγολατιό - Στενύκλαρο - Μαγούλα, Αγριλόβουνο - Κωνσταντίνους - Μάνδρα - Ηλέκτρα - Δεσύλλα, Κόκλα - Χαλκιά Δώριο - Σκάλα - ΜάλθηΨάρι, Σολάκι - Οιχαλία - Μάλτα - Κεντρικό - Σύριζο - Μαρίνα - Στάσιμο - Νέδα - Αμπελιώνα, Βασιλικό - Νεοχώρι και Μίλα - Καλλιρρόη.

Πηγή: eleftheriaonline.gr
Σημ.: Η οικονομική επιτροπή έκρινε πως στο Άνω Δώριο δεν χρειάζεται καμία αποκατάσταση... Οι φωτογραφίες είναι από το δρόμο που οδηγεί στο υδραγωγείο...(Νοέμβριος 2016).

Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2016

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο περιφερειακός της Καλαμάτας

Στην κυκλοφορία δόθηκε λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι ο νέος περιφερειακός αυτοκινητόδρομος της Καλαμάτας από τον κόμβο της Θουρίας (''Praktiker'') έως και τον κόμβο της Αρτέμιδος στην Αγιάννα.
Νωρίτερα τόσο αυτό το τμήμα, όσο και το υπόλοιπο του περιφερειακού, που δεν δόθηκε ακόμα στην κυκλοφορία επιθεώρησαν οι υπουργοί Επικρατείς Χριστόφορος Βερναρδάκης και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, καθώς επίσης και ο Μεσσήνιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.
Σύμφωνα με τις έως τώρα αναφορές το εναπομείναν τμήμα του περιφερειακού από τη γέφυρα Νέδοντα έως και την απόληξη στα Γιαννιτσάνικα δεν αποκλείεται να παραδοθεί έως τις 12 Δεκεμβρίου ενδεχομένως παρουσία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Για το σκοπό αυτό η σημερινή επίσκεψη των κυβερνητικών αξιωματούχων είχε τη μορφή επιθεώρησης και δεν οργανώθηκε κάποια τελετή εγκαινίων.
Το κυβερνητικό κλιμάκιο συνοδευόμενο από παράγοντες της ευρύτερης περιοχής μετέβη στη Θουρία για να ενημερωθεί για την πρόοδο του έργου «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων οδού Αθηνών - Νέας εισόδου στο τμήμα από Θουρία έως Νέδοντα ποταμό του Δήμου Καλαμάτας» και στη συνέχεια στο δημαρχείο Καλαμάτας για να συζητήσουν με το δήμαρχο Παναγιώτη Νίκα και άλλα στελέχη της δημοτικής αρχής για τα λιμενικά, οδικά και αντιπλημμυρικά έργα βάσει του σχεδιασμού που προωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Το νέο τμήμα έχει μήκος περίπου 7,5 περίπου χλμ. 
Ο περιφερειακός αυτοκινητόδρομος Καλαμάτας έχει διατομή αστικής αρτηρίας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων ανά κατεύθυνση καθώς και κεντρική νησίδα. 
Το τμήμα που παραδίδεται σε κυκλοφορία περιέχει τρεις ανισόπεδους Κόμβους:
1. τον Ανισόπεδο Κόμβο Δυτικής Εισόδου Καλαμάτας (κόμβος που βρίσκεται στην περιοχή του εργοστασίου ΚΑΡΕΛΙΑ) και την σύνδεσή του με την Οδό Αθηνών,
2. τον Ανισόπεδο Κόμβο Λέικων για τη σύνδεση με την ομώνυμη περιοχή της πόλης, 
3. τον Ανισόπεδο Κόμβο Νέδοντα για την σύνδεση με το ιστορικό κέντρο της πόλης.
Το παραδιδόμενο σε κυκλοφορία τμήμα του περιφερειακού της Καλαμάτας περιλαμβάνει πλήρες δίκτυο αποχέτευσης και αποστράγγισης, παράπλευρο δίκτυο καθώς και αποκατάσταση των τοπικών οδών, σήμανση, ασφάλιση, ηλεκτροφωτισμό κλπ. Περιλαμβάνει επίσης σημαντικό αριθμό τεχνικών Cut & Cover ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου Νέδοντα με το ιστορικό κέντρο της πόλης. Η κατασκευή των τεχνικών αυτών κρίθηκε αναγκαία κύρια λόγω της μορφολογίας του εδάφους προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία του περιβάλλοντος αλλά και για γεωτεχνικούς λόγους.
Ο αυτοκινητόδρομος με την ολοκλήρωσή της πριν από το τέλος του 2016 θα εξυπηρετήσει κατά κύριο λόγο τις υπερτοπικές μετακινήσεις από και προς την Μάνη που σήμερα διέρχονται από τον αστικό ιστό της Καλαμάτας. Συνεπώς πέραν της αύξησης της οδικής ασφάλειας είναι ένα έργο που θα βελτιώσει σημαντικά και την ποιότητα του περιβάλλοντος της πόλης. Παράλληλα θα εξυπηρετήσει και τις εσωτερικές μετακινήσεις στην πόλη της Καλαμάτας συμβάλλοντας στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, στην μείωση του χρόνου μετακίνησης αλλά και στην περιβαλλοντική προστασία εξ αιτίας της μείωσης των ρύπων. 

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016

Εκτός του νέου ΕΣΠΑ ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό - Τσακώνα

Εκτός του νέου ΕΣΠΑ, του τομεακού προγράμματος του υπουργείου Υποδομών, βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό - Τσακώνα, που αποτελεί το τελευταίο τμήμα της Ολυμπίας Οδού.
Την πολύ δυσμενή αυτή εξέλιξη για τη Μεσσηνία και τη Νότια Πελοπόννησο, επιβεβαίωσαν στην "Ε" πηγές του υπουργείου Υποδομών. Σύμφωνα με αυτές, οι πιστώσεις του νέου ΕΣΠΑ δεν επαρκούν για τη χρηματοδότηση του έργου και το υπουργείο φέρεται να αναζητεί χρήματα από άλλο πρόγραμμα -πράγμα πολύ δύσκολο-, καθώς μελετητικά το έργο αναμένεται να είναι ώριμο τους πρώτους μήνες του 2017.
Αντίθετα, το νέο ΕΣΠΑ του υπουργείου Υποδομών χρηματοδοτεί τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα υλοποιηθεί με τη ΣΔΙΤ της Περιφέρειας.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2016

Τηλέφωνο για βλάβες στον Δήμο Οιχαλίας

Στα πλαίσια εκσυγχρονισμού του Δήμου Οιχαλίας και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών, γνωστοποιείται ότι λειτουργεί πενταψήφιος αριθμός, το 15585, στον οποίο μπορούν να επικοινωνούν οι δημότες - κάτοικοι 24 ώρες το 24ωρο και να ενημερώνουν για πάσης φύσεως βλάβες ή αιτήματα.
Η χρέωση είναι αστική όταν παίρνει κάποιος από σταθερό τηλέφωνο OTE.
Όταν παίρνει από άλλη εταιρεία η χρέωση εξαρτάται από την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας (π.χ. Forthnet 0,103  ανά κλήση).