Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

Πρόσκληση για την κοπή της πίτας της Ομοσπονδίας Τριφυλίας

Την πρωτοχρονιάτικη πίτας της κόβει η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ-ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ  ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ  τη Δευτέρα, 8-2-2016  και ώρα 18.30, στο Ξενοδοχείο STANLEY Οδυσσέως 1  Πλ. Καραϊσκάκη.
Κατά την εκδήλωση, όπως έχει καθιερωθεί, θα τιμηθούν φέτος ο κ. ΠΕΤΡΟΣ ΘΕΜΕΛΗΣ, Καθηγητής κλασσικής Αρχαιολογίας-Διευθυντής Έργου αρχαίας Μεσσήνης, και ο κ. ΣΠΗΛΙΟΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ, πρωταθλητής Ευρώπης κλασσικού Αθλητισμού, τους οποίους θα προσφωνήσουν  η ΜΑΡΙΑ K. ΛΙΑΚΑΚΗ, Υποψήφια διδάκτωρ Βυζαντινής Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών και Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, και ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, Δικηγόρος και Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας αντίστοιχα.
Επίσης, θα απονεμηθεί τιμητική πλακέτα στον ΚΩΣΤΑ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟ ενός εκ των ιδρυτών της Ομοσπονδίας και επί σειρά ετών Γενικός Γραμματέας της.
Στην εκδήλωση θα γίνει ομιλία με προβολή SLIDES από τον τιμώμενο καθηγητή κ. Θέμελη με θέμα: «Αρχαία Μεσσήνη. Πρόσφατες έρευνες».
Την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του και θα ευλογήσει την πίτα ο Μητροπολίτης Τριφυλίας & Ολυμπίας κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
Η παρουσία σας θα είναι ιδιαίτερα τιμητική για την Ομοσπονδία μας και τους 
τιμώμενους. 
Η εκδήλωση πραγματοποιείται με τη χορηγία της εταιρείας Mega Euronics.

                                                           ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

                         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                         ΠΑΝ. ΛΟΥΤΟΣ                          ΔΗΜ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ


Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2016

Μοναχικά τα εγκαίνια λειτουργίας της Μεταλλικής Γέφυρας Τσακώνας

Μοναχική ήταν η χθεσινή παράδοση ενός από τα σημαντικότερα έργα της Πελοποννήσου, αυτό της Μεταλλικής Γέφυρας Τσακώνας. Τα εγκαίνια έγιναν χωρίς την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Ωστόσο εκεί ήταν κάποια στελέχη του Υπουργείου, παρουσία των αντιπεριφερειαρχών, Αρκαδίας Βαγγέλη Γιαννακούρα και Μεσσηνίας Ελένης Αλειφέρη,
Ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Κατασκευής Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης Πελοποννήσου και Βορείου Ελλάδος του υπουργείου Υποδομών Ιωάννης Καρνέσης, σε δηλώσεις του κατά την παράδοση της γέφυρας ανέφερε ότι «η γέφυρα της Τσακώνας είναι ένα στολίδι για τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας. Ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας, ίσως η σημαντικότερη γέφυρα στην Ελλάδα, μετά τη γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο, που κατασκευάστηκε από Έλληνες τεχνικούς, τόσο στη μελέτη της, όσο και στην κατασκευή της».
«Είμαστε υπερήφανοι, σαν υπουργείο, που το παραδίδουμε» πρόσθεσε ο κ. Καρνέσης και υπογράμμισε πως οι μελέτες κράτησαν αρκετά χρόνια, ήταν και τεχνικά και κατασκευαστικά δύσκολο έργο, αφού υλοποιήθηκε πάνω σε ένα σημείο που είχε συμβεί μία μεγάλη κατολίσθηση που είχε φθάσει τα 6 εκατ. κυβικά μέτρα.
«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος σήμερα που είμαστε πάνω στη γέφυρα της Τσακώνας και ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολη - Καλαμάτα
» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας. «Η Καλαμάτα, το στολίδι της Πελοποννήσου, σήμερα έρχεται πιο κοντά και στην Τρίπολη και στην Αθήνα και θα παίξει οπωσδήποτε καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Αισθάνομαι υπερηφάνεια γιατί ανήκω στην περιφερειακή αρχή του Πέτρου Τατούλη, που το 2011 έλαβε την απόφαση να χρηματοδοτήσει το έργο, δεσμεύοντας πενήντα εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Χωρίς εκείνη τη χρηματοδότηση δε θα υπήρχε 

σήμερα η γέφυρα» τόνισε.
Επιπλέον σημείωσε πως «το έργο αυτό αποδεικνύει ότι οι Έλληνες μπορούμε όταν θέλουμε και από πλευράς απόφασης και από πλευράς τεχνολογίας, να κατασκευάσουμε εντυπωσιακά έργα» κι ευχαρίστησε τον κ. Καρνέση για όλη την προσπάθεια ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων στην Πελοπόννησο.
Ο Βαγγέλης Γιαννακούρας δήλωσε χαρούμενος γιατί πριν το Πάσχα θα παραδοθεί και το Λεύκτρο - Σπάρτη και η παρακαμπτήριος της Μεγαλόπολης και τόνισε πως «η Πελοπόννησος είναι πλέον μια ανοικτή πόλη. Αποκτά ένα πάρα πολύ καλό και ασφαλές οδικό δίκτυο, που 
θα μας βοηθήσει ώστε να υπάρξει ανάπτυξη».
Η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη σε δηλώσεις της σημείωσε ότι «είναι μία ξεχωριστή μέρα, είναι πολύ μεγάλη η σημασία της παράδοσης αυτού του έργου. Όλοι αναγνωρίζουν πως για χρόνια η Μεσσηνία περίμενε την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τόπου. Η Μεσσηνία αισιοδοξεί αφού με την παράδοση του έργου αυτού κλείνει και ένας κύκλος κακών πρακτικών και στέλνει ένα μήνυμα πως μπορούμε να τα καταφέρουμε».
Αξίζει να αναφερθεί πως επισημάνθηκε ότι η κατολίσθηση είναι ενεργή και για τον λόγο αυτό στο ένα άνοιγμά της η γέφυρα είναι 300 μέτρα, ώστε αν ενεργοποιηθεί η κατολίσθηση, να περάσει από κάτω σαν ένα χωμάτινο ποτάμι και να μην επηρεαστεί, ούτε η γέφυρα, ούτε η ασφάλεια του δρόμου.

Αναφερόμενος στην παράδοση στην κυκλοφορία της γέφυρας της Τσακώνας, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης προέβη στην κάτωθι δήλωση:
Είναι ιδιαίτερη η ικανοποίησή μου γιατί σήμερα παραδόθηκε στην κυκλοφορία η γέφυρα της Τσακώνας, ένα κρίσιμο τμήμα του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, ένα έργο δύσκολο, αλλά και ένα έργο κόσμημα για την Πελοπόννησο και τη χώρα. Πρόκειται για τη 2η μεγαλύτερη τοξωτή γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος και ένα έργο άρτιο, το οποίο κατασκευάστηκε από Ελληνικές εταιρείες και με το οποίο προσφέρεται ήδη τεχνογνωσία σε πανεπιστήμια και εταιρείες του εξωτερικού.
Η Περιφερειακή αρχή έθεσε εξαρχής σε πρώτη προτεραιότητα τη δημιουργία ενός οδικού δικτύου υψηλών προδιαγραφών και απαίτησε την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου οδικού άξονα. Νιώθει ακόμη ιδιαίτερη ικανοποίηση γιατί η συμβολή της ήταν καθοριστική για την ολοκλήρωση του έργου. Συγκεκριμένα, μετά την αδυναμία του Υπουργείου Υποδομών να χρηματοδοτήσει το έργο, η Περιφέρεια Πελοποννήσου δέσμευσε πόρους ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμά της, με τους οποίους κατέστη εφικτή η ολοκλήρωση της γέφυρας. 
Αυτό αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το πόσο ενδιαφέρεται η Περιφερειακή αρχή για όλα τα έργα που υλοποιούνται στην Πελοπόννησο και το πόσο συνεπής είναι σε αυτή της τη δέσμευση προς τους πολίτες. 
Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι η Πελοπόννησος πλέον αποκτά με τα συνεχή έργα μας ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, ένα δίκτυο το οποίο αποτελεί συγκριτικό μας πλεονέκτημα για την ανάπτυξη των μεταφορών στην Περιφέρειά μας. 
Σε ότι αφορά το δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών και το “δήθεν” ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τις “εντατικές και επίμονες προσπάθειες, αλλά και τη μέριμνα της κυβέρνησης και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη” θεωρούμε τις δηλώσεις αυτές εντελώς απαράδεκτες, πέρα για πέρα αναληθείς και έκφραση της χειρότερης 
και πιο επικίνδυνης μορφής λαϊκισμού.
Αντί για αυτό, καλό θα ήταν να μας ενημερώσει ο κ. Σπίρτζης και οι Κυβερνητικοί εκπρόσωποι γιατί, ενώ είχαν ενημερώσει τους πολίτες για την παρουσία τους στην παράδοση του έργου, κρύφτηκαν και δεν τολμούν να τους κοιτάξουν στα μάτια;

Πηγή: ypodomes.com, sigmalive.com

Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2016

Στην κυκλοφορία επιτέλους η γέφυρα της Τσακώνας

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία η γέφυρα Τσακώνας κι έτσι ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης - Καλαμάτας. Ακολουθεί το δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών, μεταφορών και δικτύων:

Μετά από εντατικές και επίπονες προσπάθειες, αλλά και τη μέριμνα της κυβέρνησης και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη που βρήκε το έργο σταματημένο, σήμερα, παραδίδεται σε κυκλοφορία η γέφυρα της Τσακώνας.
Η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα μήκους 390 μέτρων, είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, με την αποπεράτωση του οποίου, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης - Καλαμάτας.
Το πολύπαθο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας, μήκους 11,5 χλμ, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε τελικά σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000. 
Ένα χρόνο μετά την παράδοσή του, εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. 
Τρία χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας. Τα αίτια της κατολίσθησης αυτής, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον Ελλαδικό Χώρο μετά την κατολίσθηση στην Περιοχή της Παναγοπούλας στην Αχαΐα, δεν έχουν διερευνηθεί πλήρως, ωστόσο σχετίζονται σίγουρα και με το τρόπο που κατασκευάστηκε το Έργο την περίοδο 1990 - 2000. 
Η έκταση της κατολίσθησης ήταν τέτοια (μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 κυβ.μ. εδαφικής μάζας) που παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην Π.Ε.Ο. Μεγαλόπολης - Καλαμάτας (Δερβένι κλπ) τα οποία ακόμα μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο μας. 
Όλες οι μελέτες και εργασίες για αποκατάσταση της κατολίσθησης και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έγιναν με μέριμνα και χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με δεδομένη την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων (από το 2003) από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Οι εργασίες αυτές περιλάμβαναν: - Τέσσερις μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 1.220 μέτρων και για διέλευση του 
αυτοκινητοδρόμου από τις περιοχές που εκδηλώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα και συγκεκριμένα:
Μια κοιλαδογέφυρα μήκους 500 μέτρων 
Δύο γέφυρες μήκους 160 μέτρων εκάστη 
Μία σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων. 
Εξ αυτών η σημαντικότερη είναι η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων για την γεφύρωση της περιοχής της μεγάλης κατολίσθησης που είναι ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας τόσο ως προς την θεμελίωση όσο και ως προς την ανωδομή.
- Δύο (2) Τεχνικά με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover). Το ένα μήκους 125 μέτρων διπλού κλάδου και το άλλο μήκους 300 μέτρων μονού κλάδου.
- Σημαντικό αριθμό ειδικών γεωτεχνικών έργων σταθεροποίησης πρανών με αγκυρώσεις, κατασκευής οπλισμένων επιχωμάτων, πασσαλότοιχων, κλπ.
- Ανακατασκευή ή επισκευή σημαντικού αριθμού εγκάρσιων τεχνικών απορροής των όμβριων του αυτοκινητοδρόμου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΟΞΩΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΤΣΑΚΩΝΑΣ 
Η Τ4 είναι μια σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα. Αποτελείται από δύο ακρόβαθρα και ένα μεσόβαθρο. Οι θέσεις αυτών έχουν κριθεί με βεβαιότητα από τη γεωλογική μελέτη ως απόλυτα ευσταθείς.
Τα επί μέρους ανοίγματα, που δημιουργούνται ανέρχονται σε 90m και 300m. Το άνοιγμα των 90m γεφυρώνεται με ένα προεντεταμένο φορέα, με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος που στηρίζεται επί του μεσοβάθρου Μ1. Το άνοιγμα των 300m γεφυρώνεται εν μέρει (σε μήκος 40m) με προεντεταμένο φορέα, ολόσωμα συνδεδεμένο με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος επί του μεσοβάθρου.
Το υπόλοιπο του ανοίγματος σε μήκος 260m καλύπτεται με 2 χαλύβδινα τόξα κιβωτιοειδούς διατομής (εσωτερικών διαστάσεων 1,60m X 2,80m). Τα τόξα αυτά αποτελούνται από χαλυβδόφυλλα πάχους 70÷120mm (πέλματα) και 20÷40mm (κορμοί). Κάθε τόξο διαθέτει 20 αναρτήρες που διατάσσονται ανά 12m, αναρτώντας το σύμμεικτο κατάστρωμα από τις 2 κύριες διαμήκεις δοκούς.
Η γέφυρα αυτή, συνολικού μήκους 390m και μέγιστου ελευθέρου ανοίγματος 300m, είναι η 2η μεγαλύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος (μετά τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου) και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλυτέρων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Είναι ένα επιβλητικό έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από Έλληνες Μηχανικούς και τεχνίτες. Έχει συγκεντρώσει την προσοχή παγκόσμιας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όπως το Imperial College της Μεγάλης Βρετανίας με τακτικές επισκέψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών της Γεωτεχνικής Μηχανικής. 
Η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας θα βρίσκεται πάντα εδώ για να συμβολίζει την αιώνια πάλη των μηχανικών με τις δυνάμεις της φύσης. Να επιβεβαιώνει την ιστορική ρήση του Αρχιμήδη «Δως μοι πα στω και ταν γάν κινάσω». Αλλά και να υπενθυμίζει ότι κάθε φορά που ο άνθρωπος περιφρονεί τους φυσικούς νόμους θα έρχεται αντιμέτωπος με τις πράξεις του. Οι πρόγονοί μας που ανέπτυξαν πρώτοι την επιστήμη της μηχανικής σέβονταν πάντα τους φυσικούς νόμους.

Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

Έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα του ο Σύλλογος Αγίου Γεωργίου





Το πρωί της Κυριακής 24 Ιανουαρίου 2016, ο Σύλλογος Αγίου Γεωργίου Δωρίου "Ο ΑΗΓΙΩΡΓΗΣ", έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα του, όπως και πέρυσι, στην καφετέρια δίπλα από το θέατρο του Badminton (Λ. Μεσογείων & Κατεχάκη). 
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν αρκετά μέλη και φίλοι του Συλλόγου.
Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά με επιτυχίες για το καλό του χωριού τους.

Σημ.: Οι φωτογραφίες είναι από τον Φώτη Γ. Παναγιωτόπουλο.

Δημοπρατείται ο δρόμος Άνω Δώριο - Πλατάνια

Το έργο της συντήρησης - βελτίωσης του δρόμου Άνω Δώριο - Πλατάνια, προϋπολογισμού 500.000 ευρώ, δημοπρατεί η Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας στις 9 Φεβρουαρίου.
Το έργο έχει προθεσμία υλοποίησης 6 μήνες και η χρηματοδότησή του προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων.

Επενδύσεων του 2013.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2016

Αναγγελία μνημοσύνου

Την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 11:30, στο κοιμητήριο της Ηλιούπολης, θα τελεστεί το 40ήμερο μνημόσυνο του Άγγελου Δ. Πέππα, συζύγου της Ιωάννας Γ. Μπενή, ο οποίος έφυγε από την ζωή στις 23 Δεκεμβρίου 2015.



Η οικογένεια

Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016

Πρόσκληση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου Άνω Δωριτών


Ο Σύλλογος Άνω Δωριτών  ‘’ΤΟ ΣΟΥΛΙΜΑ’’ σας προσκαλεί στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας, που θα γίνει την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 10:00 π.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Αγίας Παρασκευής, που βρίσκεται στη Λ. Μεσογείων 415-417, Αγία Παρασκευή.
Μετά την κοπή της πίτας θα γίνει βράβευση στους μαθητές που αρίστευσαν, εισήχθησαν σε Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. ή κατέστησαν πτυχιούχοι κατά το προηγούμενο σχολικό ή ακαδημαϊκό έτος.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα διότι θα μας δοθεί η ευκαιρία να ανταμώσουμε παλαιά και νέα μέλη του Συλλόγου μας, να ανταλλάξουμε απόψεις, αλλά και τις ευχές μας για τον καινούργιο χρόνο.
Η αγάπη μας για τον τόπο μας δεν πρέπει να περιορίζεται σε ανάμνηση ή νοσταλγία, αλλά σε στάση δημιουργίας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2016

Τρένο στη Μεσσηνία ζητεί ο δήμαρχος Οιχαλίας Αριστείδης Σταθόπουλος

Την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία και στη Δυτική Πελοπόννησο ζητεί ο δήμαρχος Οιχαλίας Αριστείδης Σταθόπουλος, με επιστολή του προς το υπουργείο Υποδομών και τον ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, ζητεί την επανέναρξη των δρομολογίων Καλαμάτα - Ζευγολατιό - Διαβολίτσι - Κυπαρισσία και Καλαμάτα - Ζευγολατιό - Κυπαρισσία - Πάτρα. 
Ο κ. Σταθόπουλος, αφού κάνει λόγο για 2.000 υπογραφές που έχουν συγκεντρωθεί στην περιοχή, παρατηρεί: «Η επαναλειτουργία και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία. Πρώτο και σημαντικότερο, με την επαναλειτουργία τακτικών τοπικών δρομολογίων θα εξυπηρετηθεί μεγάλος αριθμός πολιτών που δεν έχει τρόπο μετακίνησης προς την Καλαμάτα, αλλά και προς άλλους προορισμούς. Σε μια εποχή που οι δημόσιες υπηρεσίες τείνουν να εκλείψουν από τους μικρούς δήμους με αποτέλεσμα να απαιτείται υποχρεωτική μετακίνηση στην Καλαμάτα και σε συνδυασμό με το ότι τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ έχουν ελαττωθεί δραματικά και οι οικονομικές δυσκολίες δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις, ο σιδηρόδρομος θα αποτελούσε λύση για πολλούς πολίτες, κυρίως μαθητές και ηλικιωμένους. Τουριστική αξιοποίηση, είτε με την πραγματοποίηση τουριστικών σιδηροδρομικών εκδρομών, είτε ως εναλλακτική πρόταση μετακίνησης και πρόσβασης σε τουριστικούς προορισμούς για τους τουρίστες που καταλύουν στην Καλαμάτα. Σύνδεση με τα λιμάνια Πάτρας - Καλαμάτας - Αθήνας, προσφέροντας έτσι έναν ασφαλή και οικονομικό τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων. Προσφορά ενός εναλλακτικού οικολογικού τρόπου μετακίνησης».
Ακόμα, επισημαίνει ότι «το σιδηροδρομικό δίκτυο παρόλη την εγκατάλειψη και τη λεηλασία που έχει υποστεί, βρίσκεται σε καλή κατάσταση» κι εκτιμά πως «η χρηματοδότηση της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου μπορεί να γίνει μέσα από τα επιχειρησιακά προγράμματα ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα από το πρόγραμμα "Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020", καθώς και το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής "Συνδέοντας την Ευρώπη"».

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016

Πρόσκληση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου Αγίου Γεωργίου

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εξωραϊστικού Συλλόγου Αγίου Γεωργίου Δωρίου "Ο ΑΗ-ΓΙΩΡΓΗΣ", σας προσκαλεί στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας, που θα γίνει όπως και πέρσι, στην καφετέρια δίπλα από το θέατρο του Badminton (Λ. Μεσογείων & Κατεχάκη), την Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 11:00 π.μ.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα!


Το Διοικητικό Συμβούλιο

Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2016

Για 10 ημέρες η κυκλοφορία στην Τσακώνα θα διεξάγεται από τον παλιό δρόμο

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στον αυτοκινητόδρομο «Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη» από τον Α/Κ Παραδεισίων (χ.θ. 198,300) έως τον Α/Κ Τσακώνας (χ.θ. 210,600) λόγω τέλεσης εργασιών για την ολοκλήρωση των οδικών συνδέσεων της τοξωτής γέφυρας Τ4 (Γέφυρα Τσακώνας) με τον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο.
Ειδικότερα, από τις 15/01/2016 και ώρα 07:00 έως τις 24/01/2016, θα ισχύει πλήρης αποκλεισμός της κυκλοφορίας στο τμήμα από τον Α/Κ Παραδεισίων (χ.θ. 198,300) έως τον Α/Κ Τσακώνας (χ.θ. 210,600). Κατά το ανωτέρω διάστημα, η κυκλοφορία θα διεξάγεται μέσω της Π.Ε.Ο. Τρίπολης - Καλαμάτας.
Η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να επιδείξουν προσοχή και να συμμορφώνονται με τη σχετική σήμανση.

Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

΄"Έφυγε" η Βασιλική Κότσιαλου σύζ. Αναστασίου Αδ. Δεδεμάδη

Χθες Τρίτη βράδυ 12 Ιανουαρίου 2016, έφυγε από κοντά μας ένας νέος άνθρωπος, η Βασιλική Κότσιαλου σύζ. Αναστασίου Αδ. Δεδεμάδη, σε ηλικία μόλις 38 ετών.
Η εκλιπούσα έδωσε τη μάχη με την επάρατη νόσο χωρίς αποτέλεσμα κι έφυγε νωρίς, αφήνοντας πόνο και θλίψη σε όσους τη γνώρισαν.
Ο τελευταίος χαιρετισμός θα γίνει αύριο Πέμπτη στις 12:00 στον Ι.Ν. Ζωοδόχου Πηγής στην Παιανία. 
Στην οικογένειά της εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια.
Καλό ταξίδι Βασιλική.

Έκοψε την πίτα του ο Σύλλογος Πεζοπόρων Ορειβατών Καλαμάτας "Ευκλής" στο Άνω Δώριο

Στο ιστορικό Άνω Δώριο έκοψαν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους οι πεζοπόροι του Συλλόγου Πεζοπόρων Ορειβατών Καλαμάτας (Σ.Π.Ο.Κ.) «Ευκλής».
Το πεζοπορικό τμήμα του Ευκλή έκοψε την πίτα του την  Κυριακή (10/01) στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Δωριτών «Το Σουλιμά», στο Άνω Δώριο του Δήμου Οιχαλίας στα 600 μ. υψόμετρο. Το ορεινό Άνω Δώριο ήταν πρωτεύουσα του δήμου από το 1836 έως το 1906. Κατά την περίοδο της μεγάλης του ακμής, μάλιστα, είχε και Σχολαρχείο.
Τους πεζοπόρους υποδέχθηκε η δραστήρια νεαρή Εκπρόσωπος της Τοπικής Κοινότητας Άνω Δωρίου Αγγελική Θεοχάρη, ο αντιδήμαρχος Δήμου Οιχαλίας Αθανάσιος Κόλλιας, η κα Ελένη Θεοχάρη (μητέρα της Αγγελικής) και ο Αναστάσιος Τασιγιώργος, ο οποίος και ξενάγησε τους πεζοπόρους στο ιστορικό χωριό των Ντρέδων με τα υπέροχα δίπατα πέτρινα σπίτια, μάρτυρες ενός ένδοξου παρελθόντος.
Μεταξύ άλλων επισκέφτηκαν τον πετρόκτιστο από το 1410 ναό του Αγίου Δημητρίου. Εκεί ενημερώθηκαν από τον πάτερ Φώτιο Λυκοτραφίτη για την ορκωμοσία των Ντρέδων στις 24 Μαρτίου 1821, υπό την αρχηγία του Φιλικού στρατηγού Πρωτόπαπα Δημήτριου Παπατσώρη. Έξω από το ναό βρίσκεται το μνημείο των Ντρέδων και οι προτομές των αγωνιστών Δημήτριου Παπατσώρη (1770-1835), καθώς και του κλεφταρματολού Κόλια Πλαπούτα (1735-1827).
Μετά την περιήγηση στο σκεπασμένο από ομίχλη όμορφο χωριό, οι καλεσμένοι και οι οικοδεσπότες κατέλυσαν στην αίθουσα του δραστήριου συλλόγου, όπου αντάλλαξαν ευχές, έκοψαν την πίτα τους και γλέντησαν, απολαμβάνοντας ένα πλούσιο γεύμα.

Ο πρόεδρος του Ευκλή Παναγιώτης Κουτρούλης και η διοίκηση του συλλόγου ευχαριστούν θερμά για την φιλοξενία τον πατέρα Φώτιο Λυκοτραφίτη, τα δραστήρια μέλη του Συλλόγου Άνω Δωριτών, την Εκπρόσωπο της Τ.Κ. Άνω Δωρίου Αγγελική Θεοχάρη και την μητέρα της Ελένη, τον αντιδήμαρχο Δήμου Οιχαλίας Αθανάσιο Κόλλια και τον κύριο Αναστάσιο Τασιγιώργο. Επίσης, τις κυρίες-μέλη του Ευκλή Ελένη Πράττη, Δήμητρα Κουτρούλη και Καλλιόπη Σταρογιάννη για τις σπιτικές βασιλόπιτες που προσέφεραν. Τέλος, για την προσφορά δώρων, τα καταστήματα «Οutdoor Γιαννουλάκης Κωνσταντίνος» και το καφέ - μπαρ Luna Lounge.

Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2016

"Έφυγε" ο Δημήτριος Μιχ. Κόλλιας

Τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016 εγκατέλειψε τα εγκόσμια ο Δημήτριος Μιχ. Κόλλιας, από το Άνω Δώριο (Σουλιμά), σε ηλικία 80 ετών.
Ο εκλιπών είχε φύγει πριν από πολλά χρόνια για την Αυστραλία, για αναζήτηση καλύτερης τύχης, όπου και ζούσε μόνιμα με την οικογένειά του.
Ο τελευταίος χαιρετισμός και ενταφιασμός θα γίνει στην Αυστραλία.
Στην οικογένειά του εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια.
Μήτσο Καλό ταξίδι.

Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2016

Το πεζοπορικό τμήμα του Σ.Π.Ο.Κ. «Ευκλής» θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα του στο Άνω Δώριο

Το Άνω Δώριο και την ιστορία των Ντρέδων θα γνωρίσουν οι πεζοπόροι του Σ.Π.Ο.Κ. «Ευκλής».
Το πεζοπορικό τμήμα του Σ.Π.Ο.Κ. «Ευκλής» θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα του στις 10 Ιανουαρίου 2016 στη Δυτική Άνω Μεσσηνία και πιο συγκεκριμένα στο ορεινό και ιστορικό χωριό των Ντρέδων Άνω Δώριο ή Σουλιμά.
Στον πετρόκτιστο από το 1410 ναό του Αγίου Δημητρίου, έγινε στις 24 Μαρτίου 1821 η ορκωμοσία των επαναστατημένων Ντρέδων, υπό τις διαταγές του Φιλικού στρατηγού Δημήτριου Παπατσώρη (1770-1835), καθώς και του κλεφταρματολού Κόλια Πλαπούτα (1735-1827), οι προτομές των οποίων βρίσκονται στον περίβολο του εν λόγω ναού.
Όπως κάθε φορά, το ραντεβού θα δοθεί στα γραφεία του Συλλόγου Αριστομένους 56 (τέρμα Αριστομένους, αρχή Πάρκου ΟΣΕ) στις 9.30 το πρωί και η μετακίνηση θα γίνει με ΙΧ αυτοκίνητα.
Η εξόρμηση θα γίνει ακόμα και με βροχερό καιρό, διότι η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Δωριτών «Το Σουλιμά», μετά από μια σύντομη πεζοπορία εντός και πέριξ του χωριού.
Η τοπική εκπρόσωπος του Άνω Δωρίου Αγγελική Θεοχάρη θα μας περιμένει να μας ξεναγήσει στο ιστορικό χωριό της, το οποίο θα γνωρίσουμε πεζοπορώντας.
Μετά το τέλος της πεζοπορίας θα απολαύσουμε σπιτικά εδέσματα, που θα προσφέρουν οι κυρίες-μέλη του συλλόγου και η κ. Θεοχάρη.
Η διοίκηση και ο Έφορος Πεζοπορίας Παναγιώτης Ανδριανόπουλος προσκαλούν τα μέλη του Συλλόγου να συμμετάσχουν οικογενειακώς. Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2721084844, 6974252234, και 6946198148.

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2016

Έπεσε βράχος στην παράκαμψη της γέφυρας Τσακώνας


Βράχος αποκολλήθηκε από το βουνό και έπεσε πάνω στην παράκαμψη του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολη - Καλαμάτα στο ύψος της νέας τοξωτής γέφυρας της Τσακώνας το πρωί της Δευτέρας 4 Ιανουαρίου περίπου στις 9:30.
Το περιστατικό συνέβη στην αρχή της παράκαμψης στην πλευρά προς Καλαμάτα και η κυκλοφορία διεκόπη στον αυτοκινητόδρομο μέχρι να απομακρυνθεί ο βράχος.
Ο βράχος απομακρύνθηκε άμεσα από την κατασκευαστική εταιρία και η κυκλοφορία οχημάτων συνεχίστηκε κανονικά. Ευτυχώς, δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός, παρόλο που στο σημείο εκείνη την ώρα διέρχονταν αρκετά οχήματα.

Πηγή: best-tv.gr

Καθαρισμός των οδικών αξόνων από την Π.Ε. Μεσσηνίας

Ολοκληρώθηκαν τέλη Νοεμβρίου από την Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας με φορέα υλοποίησης την ΑΝ.ΜΕΣ. δύο εργολαβίες, η  μία καθαρισμού οδικών αξόνων από σκουπίδια και θαμνώδη βλάστηση και η άλλη κοπής δέντρων που μπορούν να προβούν επικίνδυνα για τους μετακινούμενους πολίτες.
Δυστυχώς οι δρόμοι μας έχουν μετατραπεί σε σκουπιδότοπο από την αδιαφορία των πολιτών, που αντιμετωπίζουν το περιβάλλον με απάθεια και παροιμιώδη αδιαφορία, ρυπαίνοντας ενσυνείδητα το περιβάλλον που είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας μας.
Η τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας είναι γεγονός πλέον και φυσικά η ανάγκη για ένα φροντισμένο περιβάλλον ως πρώτη εικόνα του επισκέπτη μας κομβική και δεικνύουσα το δείκτη πολιτισμού μας.
Ως παράδειγμα της αδιαφορίας των πολιτών, σας αναφέρω ότι μαζέψαμε από 22-9-2015 μέχρι και 16-11-2015 που ολοκληρώθηκε η συγκεκριμένη εργολαβία ακολουθώντας το φυσικό της αντικείμενο, 7.650 σακιά απορρίμματα, των 40-50 λίτρων.
Απορρίμματα και θαμνώδη συνολικά σε 800 χιλ. εθνικού και επαρχιακού δικτύου.  Αν διαιρέσουμε τα χιλιόμετρα με τα απορρίμματα που μαζεύτηκαν έχουμε 10 σακιά απορρίμματα ανά χιλιόμετρο. Επίσης κόπηκαν και κλαδεύτηκαν πολλά επικίνδυνα δέντρα.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου με προσοχή και ενδιαφέρον, βρίσκεται πίσω από αμέτρητες δράσεις που βοηθούν το περιβάλλον, ενισχύουν την εικόνα της Μεσσηνίας και βελτιώνουν το επίπεδο ζωής των πολιτών, παρά την οικονομική κρίση.
Καλαμάτα 4 Ιανουαρίου 2016
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 

Αναβαθμισμένη ιστοσελίδα Μεσσηνιακής Αμφικτυονίας

Αγαπητά μέλη,
εκ μέρους της Μεσσηνιακής Αμφικτυονίας
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ με ότι καλύτερο επιθυμείτε με υγεία, χαρά, ευδαιμονία και ειρήνη για τον κόσμο άπαντα.
Θα θέλαμε να φέρουμε στην προσοχή σας ότι με απόφαση του Δ.Σ. έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια αναβάθμισης της επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη μας απανταχού της γης και την καλύτερη ενημέρωση μας για τα κατά τόπους δρώμενα. 
Στην σημερινή εποχή της άμεσης επικοινωνίας η ψηφιακή τεχνολογία παρέχει εργαλεία άριστα για αυτήν την δυνατότητα ούτως να είμαστε κοινωνοί ανά πάσα στιγμή για τις κατά τόπο συλλογική μας παρουσία ανά την υφήλιο. 
Αυτό αναφορά όχι μόνο την Μεσσηνία και την Ελλάδα αλλά  πρωτίστως την παρουσία μας ανά τα μήκη και πλάτη της υδρογείου οπουδήποτε δραστηριοποιούνται οι Μεσσήνιοι συμπατριώτες μας.
Κατά το αρχαίον ρητόν, "Εν τη ενώσει η ισχύς" !
Η προσπάθεια αυτή αφορά επίσης και την νεότερη γενιά των απαναντού Μεσσηνίων και φίλων  της ιστορικής περιοχής μας.