Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010

Γιορτάστηκε η επέτειος της Μεσσηνιακής Επανάστασης

Την 176η επέτειο από τη Μεσσηνιακή Επανάσταση του 1834 και τους πρωτεργάτες αυτής, Γιαννάκη Γκρίτζαλη και Μητροπέτροβα, τίμησαν χθες το πρωί στο Πάνω Ψάρι του Δήμου Δωρίου.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν παρουσία πλήθους κόσμου, ξεκίνησαν με την επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε στον ιερό ναό Αγίου Δημητρίου, ο οποίος χρονολογείται πριν το 1821. Στη συνέχεια στον αύλειο χώρο του ναού και δίπλα σε ένα από τα πρώτα δημοδιδασκαλεία του ελεύθερου ελληνικού κράτους, τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε η επικοινωνιολόγος και δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Αθηναίων Κατερίνα Κατριβάνου, την οποία προλόγισε και παρουσίασε ο Γιαννάκης Γκρίτζαλης.
Η κ. Κατριβάνου αναφέρθηκε εκτενώς στη Μεσσηνιακή Επανάσταση και τους πρωταγωνιστές της, σημειώνοντας ότι είναι επανάσταση, η οποία ξεκίνησε από τον κόσμο που κατάλαβε ότι δεν απαιτείται μόνο η απελευθέρωση από τον κατακτητή η οποία είχε γίνει αλλά και η κοινωνική απελευθέρωση.
Ακολούθησε απαγγελία ποιημάτων από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ψαρίου, ενώ ένα δικό του ποίημα για το Γιαννάκη Γκρίτζαλη είπε και ο ιερέας του χωριού πατήρ Παναγιώτης.
Οι εκδηλώσεις συνεχίστηκαν στο σπίτι του Γιαννάκη Γκρίτζαλη, μπροστά από το οποίο έγινε κατάθεση στεφανιών από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών Ανδρέα Τάκη, τον επισμηναγό Σωτήρη Κόνιαρη εκ μέρους των Ενόπλων Δυνάμεων, τον αντινομάρχη Σωτήρη Παναγιωτόπουλο, την αντιδήμαρχο Δωρίου και ασκούσα χρέη δημάρχου Αθανασία Παπαδοπούλου, τον πρόεδρο του Τ.Σ. Ψαρίου Παναγιώτη Κούκη, τον Γεώργιο Σπυρόπουλο εκ μέρους της Πανελλήνιας Οργάνωσης Εθνικής Αντίστασης, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Χωριών Ορεινής Μεσσηνίας Κώστα Καράμπελα και τον πρόεδρο του Προοδευτικού Συλλόγου Ψαραίων Διονύσιο Αθανασόπουλο.
Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν στον αύλειο χώρο του ιερού ναού, όπου το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου Γυναικών παρουσίασε παραδοσιακούς χορούς και ακολούθησε μικρή δεξίωση, ενώ ο Λεωνίδας Παπακώστας τραγούδησε ένα από τα πολλά τραγούδια που αναφέρονται στο Γιαννάκη Γκρίτζαλη.
Να σημειώσουμε ότι στις εκδηλώσεις, μεταξύ άλλων, παραβρέθηκαν ο βουλευτής Οδυσσέας Βουδούρης, οι δήμαρχοι Μελιγαλά Ελένη Αλειφέρη, Παπαφλέσσα Περικλής Ψώνης, Ανδρούσας Μένης Παπαδόπουλος, Είρας Γιάννης Αδαμόπουλος, Ανδρούσας Γιώργος Διαγούπης, νομαρχιακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, όπως και πολλοί από τους υποψήφιους περιφερειακούς συμβούλους.

Πηγή: Ελευθερία

Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2010

Η ζωή των Σουλιμοχωριτών - Ντρέδων

Του Λεωνίδα Γ. Θεοχάρη

Οι Ντρέδες έχτισαν τα χωριά τους στο ορεινό πέταλο που κλείνει από βορρά τον Τριφυλιακό κάμπο του Δωρίου. Έμεναν σε σκηνές και καλύβες που έχτισαν «ξερολίθι», χωρίς λάσπη και ασβέστη. Οι καλύβες αυτές καλύπτονταν από πυκνά δάση, από πουρνάρια, σφεντάμια, γκορτσιές και βελανιδιές.
Η κοινωνία των Ντρέδων είχε αυστηρή πατριαρχική δομή. Αρχηγός του σπιτιού ήταν ο μεγαλύτερος στην ηλικία, τον οποίο όλοι σέβονταν και υπάκουαν.
Στην οικογένεια ο πατέρας ήταν άρχοντας του σπιτιού. Ήταν το «αγκωνάρι» που όλοι υπάκουαν χωρίς να αισθάνονται καταπίεση. Όλοι, μικροί και μεγάλοι, για το ρόλο του πατέρα έλεγαν « στο σπίτι, στην οικογένεια, ο πατέρας είναι η πρώτη πέτρα».
Μία από τις βασικές αρχές στην οικογένεια είναι ο σεβασμός προς την ηλικία. Τα παιδιά πρέπει να υπακούνε στους μεγαλύτερους και οι τελευταίοι στους γέροντες. Ο Σουλιμοχωρίτης δε σέβεται μόνο, αλλά αγαπάει τα γηρατειά. Γιος που δεν πρόσεξε τους γονείς του δεν έχει μεγάλη εκτίμηση στην κοινωνία του τόπου.
Οι Ντρέδες προτιμούσαν γυναίκες από την ράτσα τους για να μη νοθευτεί η «καθαρότητα» της φάρας. Όταν όμως ήσαν αναγκασμένοι από τα πράγματα να πάρουν γυναίκα από τα άλλα χωριά, το στοιχείο που κυρίως βάραινε στην επιλογή ήταν το σόι της μελλόνυμφης. Χαρακτηριστική ήταν η φράση που λέγανε «πάρε γυναίκα από σόι και σκυλί από μαντρί».
Ο γάμος κανονιζόταν από τους γονείς, οι οποίοι φρόντιζαν να αρραβωνιάζουν και να παντρεύουν τα παιδιά σε μικρή ηλικία. Γι’ αυτό ακούμε συχνά και σήμερα να γίνονται ερωτήσεις προς τους γονείς: «τι κάνατε, τα παντρέψατε τα παιδιά σας;» κλπ. Παιδιά αποκαλούσαν μόνο τα αγόρια, ενώ τα κορίτσια τα έλεγαν «τσούπρες».
Οι γυναίκες των Ντρέδων ήταν όμορφες και λυγερόκορμες. Οι περισσότερες ήταν μελαχρινές, ροδομάγουλες, με καστανόμαυρα μάτια, λιανή μέση και πολλά μακριά μαλλιά, που τα έριχναν πλεξούδες στην πλάτη τους ή τα έπλεκαν στεφάνι γύρω από το κεφάλι. Είχαν ασκηθεί στη σκοποβολή από μικρά κορίτσια και οπλοφορούσαν πάντοτε. Όταν γινόταν κάποια μάχη κοντά στο χωριό τους έτρεχαν οπλισμένες και πολεμούσαν δίπλα στους άντρες τους.
Η συμπαράσταση στις χαρές και τις λύπες ήταν ουσιαστική και καθολική η συμμετοχή τους στις ομαδικές κοινωνικές εκδηλώσεις. Γνώριζαν πολύ καλά πως όλα κατακτώνται με την επαρκή φιλοπονία και πως η ακάματη και μεθοδική εργατικότητα είναι η μητέρα της καλής τύχης.
Οι Ντρέδες ήταν σωστοί γλεντζέδες Γι’ αυτό μέχρι σήμερα έχει μείνει γνωστή η φράση «di e kendon» που σημαίνει «ξέρει και τραγουδάει». Τραγουδούσαν και δούλευαν ή σωστότερα δούλευαν τραγουδώντας.
Τα τραγούδια των Ντρέδων ήσαν φωνές που έβγαιναν από τη ψυχή του λαού και καλύπτανε ολόκληρο τον ιστορικό και κοινωνικό βίο με βαθιές κοινωνικές προεκτάσεις. Μερικά από αυτά τραγουδήθηκαν από πολλές γενιές. Το επικρατέστερο το οποίο συνηθίζουν να τραγουδούν και να χορεύουν μέχρι σήμερα είναι η Σουλιμιώτισσα.
Όπως στις χαρές, έτσι ήσαν εκδηλωτικοί και στις λύπες, στις οποίες συμμετείχαν όλοι ανεξαιρέτως. Τα σπαρακτικά μοιρολόγια των γυναικών θύμιζαν χορό αρχαίας τραγωδίας.
Στα Σουλιμοχώρια η θέση του άνδρα και της γυναίκας ήταν διαφορετική και άνιση. Αναγνωριζόταν η υπεροχή του άνδρα παντού και πάντοτε και ήταν γενικά αποδεκτή η υποδεέστερη θέση της γυναίκας απέναντι στον άνδρα.
Ο άνδρας θεωρείτο ο κύριος, ο ανεξέλεγκτος με δύναμη στον λόγο και γνώμη. Έτσι τον ένοιωθαν οι γυναίκες. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα, από τα οποία εξάγονται αυτά τα συμπεράσματα. Τα σημειώνουμε εδώ ένα-ένα όπως λέγονται και ακούγονται.
Στο σχολείο έστελναν να μάθουν γράμματα μόνο τα αγόρια. Τα κορίτσια τα κρατούσαν σπίτι να απασχολούνται με το νοικοκυριό (ζύμωμα, μαγείρεμα, πλύσιμο, σκούπισμα, πλέξιμο, κέντημα, καθαριότητα κλπ) ή τα έστελναν υπηρεσία στα σπίτια στην Αθήνα.
Τις κοπέλες τις πάντρευε από μόνος του ο πατέρας ή αν δεν είχε πατέρα ο μεγαλύτερος αδερφός. Δεν είχαν αποφασιστικό λόγο επ’ αυτού τα κορίτσια, παρ’ ό,τι ήταν σε ηλικία γάμου.
Στο δρόμο για το χωράφι όπου πήγαιναν για όργωμα, για σπαρτό ή για θέρο, ο άνδρας πήγαινε καβάλα στο μουλάρι και η γυναίκα ακολουθούσε με τα πόδια, έχοντας πολλές φορές στο ένα χέρι την τέσσα με το φαΐ.
Στο τραπέζι του σπιτιού, στο γεύμα ή στο δείπνο, η νοικοκυρά έβαζε πιο πολύ φαγητό και τις καλύτερες μερίδες στους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες. Έλεγαν «άνδρας είναι και πρέπει να φάει καλά».
Οι διαφορές αυτές, αλλά και πολλές άλλες, οφείλονταν, κατά ένα μέρος τουλάχιστον, στην προτίμηση που έδειχναν στο αρσενικό φύλο. Όταν γεννιόνταν στο σπίτι αγόρι, όλοι είχαν μεγάλη χαρά, ενώ όταν γεννιόνταν κορίτσι επικρατούσε στενοχώρια.
Οι κάτοικοι των Σουλιμοχωρίων ήταν θρήσκοι μέχρι δεισιδαιμονίας και, όπως προκύπτει από την απογραφή που έγινε το 1689, είχαν στις περιοχές τους πολλές εκκλησίες από τις οποίες μερικές σώζονται μέχρι σήμερα.
Πίστευαν ότι η αμάθεια και η φτώχεια ήσαν μοναδικές αιτίες που δημιούργησαν και το μεταξύ τους ηθικό ξεπεσμό. Από τα μέσα του 19ου αιώνα είχε αρχίσει να τους βασανίζει πολύ η αγωνία για τις καλύτερες μέρες και πνευματική αφύπνιση. Πίστευαν ότι ένας επιστήμονας στην οικογένεια θα ανέβαζε το επίπεδό της και εν συνεχεία το πνευματικό επίπεδο του χωριού. Οι γονείς τρώγανε από της σάρκα τους για να υπερνικήσουν την ισχύουσα τότε δυσκολία επιπέδου στο ανώτερο πνευματικό ίδρυμα της χώρας. Οι οικονομικοί φραγμοί τους κρατούσαν κλειστές τις πόρτες. Η παιδεία ήταν περιορισμένη μόνο σε εκείνους που διάθεταν τα υλικά μέσα, ενώ απέκλειε σχεδόν εκείνους που ήταν πλασμένοι να τα κατακτήσουν.
Η εκπαίδευση ήταν δύσκολη, η φοίτηση στο Γυμνάσιο της Κυπαρισσίας προϋπόθετε θυσίες από ολόκληρη την οικογένεια και σκληρό αγώνα του μαθητή που νηστικός και βρεγμένος έπρεπε να παρακολουθήσει τα μαθήματα και να διακριθεί στις επιδόσεις του. Ο μαθητής εκείνος πρέπει σήμερα να νοιώθει υπερήφανος γιατί κατάφερε να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια και να προκόψει. Γιατί αυτά τα παιδιά έμαθαν γράμματα έχοντας σύντροφο μοναδικό την πείνα, την ξιπολησιά και το κρύο. Οι μαθητές εκείνοι δε θα ξεχάσουν, όσα χρόνια και αν περάσουν το ταψί με το ψωμί για όλη την εβδομάδα, τη μπομπότα, το τρύπιο παντελόνι, τα παπούτσια με τη χαλασμένη σόλα και τη λάμπα πετρελαίου πάνω από το κεφάλι τους, που με το αμυδρό φως της διάβαζαν σκεπασμένοι με τη «μπατανία» για να ζεσταθούν τα παγωμένα βράδια.
Στη μακρόχρονη ζωή τους οι Σουλιμοχωρίτες ασχολούνταν με την κτηνοτροφία, κυρίως αιγοπροβάτων, την γεωργία και το κυνήγι.
Ξεχέρσωναν δασωμένα μέρη και έχτιζαν «πεζούλια» για να συγκρατήσουν το χώμα στις πλαγιές των βουνών, έσπερναν λίγα σιτηρά και λίγα ξερικά και ποτιστικά αραποσίτια (κούκλες).
Σκοπός της κάθε οικογένειας ήταν να εξασφαλίζουν το σιτάρι και το λάδι της χρονιάς. Η εξασφάλιση των δύο αυτών ειδών έδινε τη μεγαλύτερη σιγουριά στην οικογένεια. Νοικοκύρης ήταν εκείνος που είχε πολλά χωράφια για το σιτάρι της χρονιάς, λάδι, ίσως κρέας και άλλα φαγώσιμα.
Γενικά η τροφή ήταν πολύ φτωχή. Μερικές μέρες έλειπε και το ψωμί. Το «παστό» ήταν το κυριότερο φαγητό. Κάθε φορά που ερχόταν στο σπίτι «μουσαφίρης» η νοικοκυρά έβγαζε μεζέ από το κιούπι. Την πρώτη θέση κατείχε ο καγιανάς (ζεστό παστό με τηγανισμένα αυγά, άφθονη ντομάτα και τριμμένα τυριά). Γενικά η εκτίμηση στο ψωμάκι του Θεού ήταν μεγάλη. Γι’ αυτό κι όχι μόνο φιλούσαν με ευλάβεια το κομμάτι που έπεφτε χάμω κάνοντας το σταυρό τους συγχρόνως αλλά και ποτέ δεν άρχιζαν να τρώνε χωρίς να κάνουν πρώτα τον σταυρό τους.
Η κατοικία ήταν χωρίς τις στοιχειώδεις ανέσεις. Το φως του λυχναριού και οι λούζες φώτιζαν το σπίτι. Το τζάκι με τα κούτσουρα ζέσταινε την οικογένεια. Το κρύο όμως που έμπαινε από τις τρύπες και τα χαλασμένα παράθυρα πάγωναν την πλάτη. Οι χωρικοί μας τότε έλεγαν «από μπροστά πύρα και από πίσω κλαδευτήρα».
Η έλλειψη του ηλεκτρισμού και η σκληρή δουλειά τους είχε υποχρεώσει να προσαρμόζουν όλες τις δραστηριότητές τους με το φως της μέρας. Πριν ο ήλιος δύσει, η οικογένεια είχε συγκεντρωθεί γύρω από το «σοφρά», το στρογγυλό χαμηλό τραπέζι, και έτρωγαν καθισμένοι στα σκαμνιά.
Με τα προϊόντα τους κάλυπταν τις ανάγκες της λιτής ζωής τους. Με τα μαλλιά των προβάτων τους έφτιαχναν τα ρούχα του ύπνου και της ενδυμασίας τους. Τα ύφαιναν οι γυναίκες στους αργαλειούς που είχε κάθε οικογένεια στο σπίτι. Από τα μαλλιά των ζώων έφτιαχναν τις «κάπες» για τους άνδρες και τα «γιουρντιά» για τις γυναίκες. Για υποδήματα χρησιμοποιούσαν «τσαρούχια» που τα έφτιαχναν οι ίδιοι από το δέρμα των χοίρων.
Όταν οι κάτοικοι είχαν μεταξύ τους ορισμένες διαφορές σχετικές με περιουσιακά και κληρονομικά, με αυτοδικίες κλπ, κατέφευγαν στη διαιτησία άλλων χωρικών, ιδίως γερόντων, οι οποίοι διακρίνονταν για το ήθος, την ευθυκρισία και αμεροληψία τους και ζητούσαν από αυτούς να κρίνουν και να δώσουν λύση στο ζήτημα, προτείνοντας ένα δίκαιο συμβιβασμό. Η απόφασή τους ήταν σεβαστή και παραδεκτή και από τα δύο αντίθετα μέρη.
Η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ήταν ανύπαρκτη. Τα βότανα και τα γιατροσόφια κατείχαν την πρώτη θέση. Πολλές γυναίκες έκαναν τη γιάτρισσα, τη μαμή, τη νοσοκόμα και προσέφεραν υπηρεσίες ανυπολόγιστες σε καιρούς δύσκολους.
Οι Σουλιμοχωρίτες αγωνίστηκαν σκληρά για να επιβιώσουν, έγραψαν την ιστορία τους, έφτιαξαν και διατήρησαν τα όμορφα έθιμά τους, που πιστά ακολουθούν ακόμα οι λίγοι γέροντες προσπαθώντας να διατηρήσουν στη ζωή έναν τόπο που οι άνθρωποί του εγκατέλειψαν λόγω της φτώχειας και δυστυχώς τον αντάλλαξαν με το καθημερινό άγχος και το καυσαέριο των μεγαλουπόλεων που εγκαταστάθηκαν

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2010

Αγία Τριάδα (11-10-1991)

Μεγάλη έκπληξη αποτέλεσε για μένα η ανακάλυψη αυτού του βίντεο στη συλλογή του αειμνήστου Αναστασίου Μπούρου, το οποίο τραβήχτηκε από τον ίδιο στις 11 Οκτωβρίου 1991 (ευχαριστώ για την παραχώρηση του βίντεο τον Παύλο Παν. Ανδριόπουλο). Ο παραδοσιακός χτύπος της καμπάνας στην Αγία Τριάδα μου ξύπνησε πολλές αναμνήσεις, το ίδιο πιστεύω και σε πολλούς άλλους Σουλιμαίους. Ας γυρίσουμε λοιπόν για λίγο πίσω…

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

Στήριξη από αυτοδιοικητικούς και παράγοντες του Δήμου Δωρίου στην Ελένη Αλιφέρη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
της υποψηφίας Δημάρχου Οιχαλίας με έδρα το Μελιγαλά Ελένης Αλειφέρη-Καραθανάση
ΑΠΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΩΡΙΟΥ
Λαμβάνοντας υπ‘ όψιν τα σαφή μηνύματα της κοινωνίας του Δήμου Δωρίου και, επιπλέον, εκτιμώντας την προσωπικότητα, τις ικανότητες, τη διάθεση για προσφορά καθώς και το έργο που έχει επιτελέσει ως Δήμαρχος Μελιγαλά η κ. Ελένη Αλειφέρη - Καραθανάση, δηλώνουμε ότι στηρίζουμε την υποψηφιότητά της, ως Δημάρχου του νέου Δήμου Οιχαλίας.
Δευτέρα 20-9-2010
1.ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, οικονομολόγος, τέως πρόεδρος Τ.Δ. Κούβελα και δημοτικός σύμβουλος, τέως πρόεδρος Γενικού Κρατικού Νοσοκομείου και υποψήφιος δήμαρχος Κερατσινίου.
2. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος (Κούβελα).
3. ΒΛΑΧΟΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ, πρόεδρος Συλλόγου Κλεσουραίων.
4. ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ιατρός γυναικολόγος.
5. ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, σύμβουλος Τ.Δ. Ψαρίου.
6. ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, σύμβουλος Τ.Δ. Ψαρίου.
7. ΔΕΔΕΜΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, πρόεδρος Τ.Δ. Άνω Δωρίου.8.ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ, υποψήφια δημοτική σύμβουλος (Δώριο).
9. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, πρόεδρος Συλλόγου Κοκλαίων.
10. ΚΑΡΜΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ, σύμβουλος Τ.Δ. Χρυσοχωρίου.
11. ΚΑΤΣΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ, σύμβουλος Τ.Δ. Άνω Δωρίου.12. ΚΟΤΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, τέως πρόεδρος Κοινότητας Χρυσοχωρίου.
13. ΛΙΟΓΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, δημοτικός σύμβουλος μειοψηφίας Δήμου Δωρίου.
14. ΜΠIΝΙΣΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, δημοτικός σύμβουλος μειοψηφίας Δήμου Δωρίου (Βασιλικό).
15. ΝΤΟΝΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος (Δώριο)
16.ΠΑΛΛΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, τέως αντιδήμαρχος Δωρίου και νυν δημοτικός σύμβουλος πλειοψηφίας, πρόεδρος Συλλόγου Άνω Δωριτών.
17. ΠΑΝΟΜΗΤΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, τέως πρόεδρος Τ.Δ. Ψαρίου.
18. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος (Βασιλικό).
19.ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ, δημοτικός σύμβουλος μειοψηφίας Δήμου Δωρίου (Κόκλα).
20. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΝΑΡΗΣ, τέως πρόεδρος Κοινότητας Κόκλας.
21. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ, επικεφαλής μειοψηφίας στο Δήμο Δωρίου.
22. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΗΣ, πρόεδρος Τ.Δ. Μάλθης.
23. ΧΥΡΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, πρόεδρος Τ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας Δήμου Δωρίου

Πηγή: Ελευθερία

Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Γενική Συνέλευση - Αρχαιρεσίες Συλλόγου Άνω Δωριτών

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Άνω Δωριτών «ΤΟ ΣΟΥΛΙΜΑ», κατά τη συνεδρίαση της 7ης Σεπτεμβρίου τ.ε., σύμφωνα με τα άρθρα 10-15 του από 18/11/1981 εγκριθέντος από το Πρωτοδικείο Αθηνών και ισχύοντος σήμερα Καταστατικού του Συλλόγου, αποφάσισε τη σύγκλιση Τακτικής Γενικής Συνελεύσεως για την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 10.00, στα επί της οδού Βελεστίνου 26 Αμπελόκηποι, γραφεία του Συλλόγου Άνω Δωριτών Τριφυλίας «ΤΟ ΣΟΥΛΙΜΑ» και κατόπιν αυτού προσκαλεί όλα τα ταμειακώς εντάξει μέλη του (Τακτικά και Έκτακτα), όπως παρευρεθούν στη Γενική Συνέλευση, που θα συζητηθούν τα ακόλουθα θέματα της ημερήσιας διάταξης:
1. Έγκριση της υπ. Αριθ. 2 από 29/4/2010 αποφάσεως του Δ.Σ. περί αναβολής πραγματοποίησης της γενικής συνέλευσης τον μήνα Μάιο 2010.
2. Απολογισμός και έγκριση πεπραγμένων του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά την παρελθούσα 2ετία (25/5/2008 – 30/9/2010).
3. Έγκριση έκθεσης της Εξελεγκτικής Επιτροπής, για την οικονομική διαχείριση των πόρων του Συλλόγου, στην ίδια χρονική περίοδο.
4. Απαλλαγή του Διοικητικού Συμβουλίου για τα πεπραγμένα της ληξάσης θητείας του.
5. Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Εξελεγκτικής Επιτροπής στο Σύλλογο.
6. Οποιοδήποτε άλλο θέμα ήθελε τεθεί προς συζήτηση.
- Η προσέλευση όλων των Μελών του Συλλόγου είναι απαραίτητη, προκειμένου να συζητηθεί και αποφασισθεί η περαιτέρω πορεία του Συλλόγου.
- Σε περίπτωση που δεν υπάρχει απαρτία, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 10.00 στον ίδιο τόπο, χωρίς νέα πρόσκληση.

Αθήνα 7 Σεπτεμβρίου 2010

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος.....................Ο Γεν. Γραμματέας

Κων/νος Βασ. Πάλλας....Νικόλαος Φωτ. Κόλλιας

Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010

Το έργο ύδρευσης Άνω Δωρίου στην τελική ευθεία

Πάνω από το 60% του έργου ύδρευσης του χωριού μας έχει ολοκληρωθεί και πιστεύεται πως μέσα στον Οκτώβριο θα είναι έτοιμο το δίκτυο για τη σύνδεσή του με τα σπίτια. Ήδη άρχισαν να κλείνονται με τσιμέντο οι τομές που είχαν γίνει και αρκετοί δρόμοι να παρουσιάζουν μια άλλη όψη.







Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως γίνεται μια σωστή δουλειά, με τοποθέτηση τσιμεντένιων φρεατίων - όπου θα τοποθετηθούν οι μετρητές - στους δρόμους και όχι μέσα στους οικοπεδικούς χώρους που βρίσκονται σήμερα.

Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010

Δώρο από το Δώριο στο Φίλιππο Μπάμη

ΔΩΡΟ από το ΔΩΡΙΟ προς το συνδυασμό “Πρωτοβουλία πολιτών της Άνω Μεσσηνίας”.
Σύσσωμη η δημοτική αρχή του Δωρίου στηρίζει το Φίλιππο Μπάμη.
Τον υποψήφιο Δήμαρχο Οιχαλίας Φίλιππο Μπάμη και το συνδυασμό “Πρωτοβουλία πολιτών της Άνω Μεσσηνίας“ θα στηρίξουν στις δημοτικές εκλογές ο δήμαρχος Δωρίου Αντώνης Τάκης και όλοι οι αυτοδιοικητικοί του δήμου. Αυτό δηλώνουν με επιστολή στήριξης που έστειλαν στον Φίλιππο Μπάμη, την οποία υπογράφουν οι:
Τάκης Αντώνιος δήμαρχος Δωρίου, Μπούρας Αναστάσιος δημοτικός σύμβουλος, Γκρίτζαλης Ιωάννης πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου, Χατζής Αθανάσιος δημοτικός σύμβουλος, Παπαδοπούλου Αθανασία αντιδήμαρχος, Ανδρουτσόπουλος Κωνσταντίνος δημοτικός σύμβουλος, Αλεξόπουλος Νικόλαος αντιδήμαρχος, Μητραλέξης Χρήστος πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Βασιλικού, Κουκής Παναγιώτης πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Ψαρίου, Βέικος Χρήστος πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Χρυσοχωρίου, Λαμπρόπουλος Ηλίας πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Χαλκιά, Κατσαμπάνης Γεώργιος πρώην πρόεδρος Κοινότητας Δωρίου - πρώην δημοτικός σύμβουλος, Σπυρόπουλος Βασίλειος τοπικός σύμβουλος Κόκλας, Κόλλιας Αθανάσιος Άνω Δώριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι θα υπάρξει και ενεργή συμμετοχή πολλών από τους υπογράφοντες στο ψηφοδέλτιο της “Πρωτοβουλίας πολιτών της Άνω Μεσσηνίας“.

Πηγή: Ελευθερία

Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2010

anodorio.blogspot.com

17 Μαρτίου 2009 - 17 Σεπτεμβρίου 2010

Μετά από 1,5 χρόνο λειτουργίας του anodorio.blogspot.com το ιστολόγιο άλλαξε πρότυπο. Ήδη φαίνεται η διαφορά. Τώρα μπορούν οι αναγνώστες να βρουν ακόμη πιο εύκολα τα θέματα που θέλουν να επισκεφτούν.
Για να στείλετε θέματα, σχόλια, σκέψεις - απόψεις που αφορούν το χωριό μας πατήστε τη λέξη Επικοινωνία, στο πάνω μέρος δεξιά της σελίδας.
Το διάστημα που πέρασε το anodorio.blogspot.com έχει κάνει εκτός από Σουλιμαίους και Σουλιμοχωρίτες, κι άλλους φίλους από την ευρύτερη περιοχή.
Το ιστολόγιο ήταν, είναι και θα παραμείνει ανεξάρτητο, ελεύθερο και ανοιχτό σε όσους θέλουν να παρουσιάσουν κάποιο θέμα ή κάποιες σκέψεις - απόψεις για το χωριό μας και την περιοχή μας.
Δεν εκπροσωπεί κανέναν φορέα ή σύλλογο, αντιθέτως όμως προβάλει προσπάθειες ατομικές και συλλογικές που προβάλουν και βοηθούν το χωριό μας.
Μοναδικός σκοπός είναι, όχι η προσωπική μου προβολή ή η προβολή συγκεκριμένων ατόμων, αλλά η προβολή του Σουλιμά που αγαπάμε και θέλουμε να το κρατήσουμε ζωντανό.

Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2010

24 Μαρτίου 1992 (Η γιορτή των Ντρέδων)



Τα βίντεο τράβηξε ο αείμνηστος Αναστάσιος Μπούρος στις 24 Μαρτίου 1992.Ευχαριστώ τον Παύλο Παν. Ανδριόπουλο, για την προσφορά των πολύτιμων αυτών βίντεο.

Τρίτη, 14 Σεπτεμβρίου 2010

Αυξήσεις στα διόδια από τα μεσάνυχτα

Από σήμερα τα μεσάνυχτα ισχύουν οι νέες αυξημένες τιμές στα διόδια του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης. Πάντως οι νέες τιμές που ανακοινώθηκαν είναι αρκετά μικρότερες απ’ αυτές που είχαν εξαγγελθεί στις αρχές Αυγούστου και είχαν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Φαίνεται πως οι αντιδράσεις έπιασαν τόπο και οι υπεύθυνοι έκαναν λίγο πίσω.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του “Μορέα“, οι νέες τιμές των διοδίων διαμορφώνονται ως εξής:
• Για την κατηγορία 1, δίκυκλα - τρίκυκλα:
Στο Σπαθοβούνι 1,20 από 1 ευρώ (είχε εξαγγελθεί 1,60) και στη Νεστάνη 1,10 από 90 λεπτά (είχε εξαγγελθεί 1,50).
• Για την κατηγορία 2, οχήματα με ύψος έως 2,20 μέτρα:
Στο Σπαθοβούνι 1,70 ευρώ από 1,40 (είχε εξαγγελθεί 2,30) και στη Νεστάνη 1,60 ευρώ από 1,40 (είχε εξαγγελθεί 2,20).

• Για την κατηγορία 3, οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα:
Στο Σπαθοβούνι 4,40 ευρώ από 3,60 (είχε εξαγγελθεί 5,90) και στη Νεστάνη 4,20 από 3,50 (είχε εξαγγελθεί 5,60).
• Για την κατηγορία 4, οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα:
Στο Σπαθοβούνι 6,20 ευρώ από 5,10 (είχε εξαγγελθεί 8,20) και στη Νεστάνη 5,80 ευρώ από 4,90 (είχε εξαγγελθεί 7,80).
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι τιμές διαμορφώνονται με βάση τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση παραχώρησης του έργου.
Επισημαίνεται ότι ο νέος τιμοκατάλογος περιλαμβάνει ΦΠΑ 23% και θα ισχύσει για όλους τους μετακινούμενους, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών της Αττικής Οδού (e-PASS).

Πηγή: Ελευθερία

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

Η κτηνοτροφία στα Σουλιμοχώρια

«Ήθελα να ‘μουν τσέλιγκας, να ‘μουν κι ένας σκουτάρης
να πάω να ζήσω στο μαντρί, στην ερημιά, στα δάση,
κι ένα σωρό μαντρόσκυλα, να ‘χω και βοσκοτόπια
Το καλοκαίρι στα βουνά και το χειμώνα στους κάμπους…» Κ. Κρυστάλλης.

Πολλά από τα δημοτικά μας τραγούδια, αναφέρονται στην ποιμενική ζωή και ιδιαίτερα εκφράζουν με μία περίτεχνη και γλυκόχυμη γλωσσική σύνθεση, τους καημούς, τα βάσανα, τα όνειρα και τις μικρές χαρές μιας περήφανης διαλεχτής και πολύπαθης ράτσας, που στέριωσε κι απλώθηκε με το πέρασμα του χρόνου σ’ όλους τους χώρους της ελληνικής γης. Πάλεψε σ’ όλο το διάβα της ζωής της, αντρώθηκε και μάλωσε μ’ αμέτρητες κακοτυχίες, μ’ αγριοκαίρια, με καταχτητές και πάμπολλους κατατρεγμούς.
Από την αρχαιότατη εποχή ο πρωτόγονος άνθρωπος αισθάνθηκε την ανάγκη να εξημερώσει τα αιγοπρόβατα, το άλογο, τα βόδια και τα άλλα ζώα που είναι ωφέλιμα για την ζωή του.
Για τη χώρα μας η «ζώσα γεωργία», όπως ονομάζει ο Αριστοτέλης την κτηνοτροφία, ήταν το κυριότερο στοιχείο πλούτου του Έλληνα. Γιατί εξασφάλιζε βασικές τροφές (κρέας, γάλα, τυρί, βούτυρο κλπ) και αύξανε τις οικονομίες του σπιτιού με την πώληση των προϊόντων.
Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, στην περιοχή των Σουλιμοχωρίων αναπτύχθηκε σε μεγάλο βαθμό η κτηνοτροφία. Από τον καιρό της επανάστασης και για την αντιμετώπιση των αναγκών της, η Πελοποννησιακή γερουσία του 1821 είχε επιβάλλει φόρο επί των πάσης φύσεως προϊόντων. Από τον καιρό της ανεξαρτησίας για την αντιμετώπιση των αναγκών του νεοσύστατου κράτους επιβλήθηκε φόρος επί των ποιμνίων και των γεωργικών προϊόντων. Ο ποιμενικός φόρος ήταν χρηματικός και ήταν ανάλογος με τον αριθμό των ζώων που διέτρεφε ο κάθε κτηνοτρόφος. Γι αυτό ήταν αναγκαία η καταμέτρηση των ζώων.
Στο Σουλιμά η κτηνοτροφία βρισκόταν σε μεγάλη ακμή μέχρι το 1970, γιατί αργότερα οι νέοι εγκατέλειψαν το χωριό και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, για να βρουν καλύτερη τύχη. Σήμερα έχει περιοριστεί η κτηνοτροφία στο ελάχιστο, 1000 γιδοπρόβατα. Όσο για βόδια ούτε για δείγμα.
Όλοι οι τσοπάνηδες είχαν μεγάλα κονάκια έξω από το χωριό σε διάφορες τοποθεσίες. Ποτέ δεν έκλειναν τα ζώα στο μαντρί να έρθουν στο χωριό. Κάποιος έμενε εκεί.
Τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες δονείτο ο τόπος από τα κουδουνίσματα και τα βελάσματα. Οι τσοπάνηδες κρεμούσαν στα κεσέμια και στα γερά και εύσωμα πρόβατα και γίδια διάφορα κουδούνια και τροκάνια, για την καλύτερη εμφάνιση της στάνης και για να τα ακούν στις βοσκές.
Τους μήνες μετά τον θερισμό των σιτηρών, που ο τόπος ήταν ελεύθερος για βοσκή και ο τσοπάνος τα βράδια είχε κάποια άνεση, έπαιζε την φλογέρα του, η οποία μαζί με την συναυλία των τρυγονιών και την μονότονη φωνή του γκιώνη καθώς και τις φωνές των άλλων υμνητών της νύχτας συνέθεταν την μουσική της ήσυχης και φεγγαρόφωτης βραδιάς και χάριζαν στους υπαιθρίους ακροατές, κάτω από την απεραντοσύνη του ενάστρου ουρανού, το μαγευτικό και ευχάριστο νανούρισμα για ένα αναπαυτικό και γλυκό ύπνο.
Σήμερα βλέπεις μόνο δύο- τρεις στάνες.
Σε ερείπια μεταβλήθηκαν τα «γρέκια», τα «μαντριά» και οι «στρούγκες». Βουβάθηκε η φλογέρα του βοσκού που έπαιζε χαρούμενους σκοπούς και έκοβε τη σιγαλιά της Αυγουστιάτικης φεγγαρόλουστης νύχτας.
Ερήμωσε ο τόπος μας! Αγρίεψαν τα χωράφια κι ο επισκέπτης του βουνού συναντάει στο δρόμο χαλάσματα, ερειπωμένα μαντριά και καλύβες που κάποτε προφύλαγαν στάνες πολλές, αμέτρητα γιδοπρόβατα και ανθρώπους αφοσιωμένους στη ζωή της στάνης, που σε φώναζαν να σου προσφέρουν αγνό γάλα και φρέσκια μυτζήθρα.

Ευχαριστώ: α) το Λεωνίδα Γ. Θεοχάρη για την προσφορά του θέματος και τη βοήθειά του στο γύρισμα του βίντεο στο χωριό Κούβελα. β) το Βασίλη Ν. Αναγνωστόπουλο, έναν από τους τελευταίους κτηνοτρόφους του χωριού μας και γ) τον Ευθύμιο Αλεξόπουλο από το Κούβελα, για την ευγενική του προσφορά να παίξει φλογέρα και να μας τραγουδήσει.

Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2010

Η νέα διοικητική διαίρεση - Δήμος Οιχαλίας

Η νέα διοικητική διαίρεση της χώρας σε εφαρμογή του "Καλλικράτη" αποτυπώνεται στα Προεδρικά Διατάγματα που δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ και καθορίζει εμμέσως από τον πληθυσμό, τη σύνθεση των νέων Δημοτικών Συμβουλίων, τον αριθμό μελών τους καθώς και στα όσα αφορούν την τοπική εκπροσώπηση.
Με βάση τα στοιχεία αυτά τα Δημοτικά Συμβούλια των νέων δήμων της Μεσσηνίας θα αποτελούνται: Στο Δήμο Καλαμάτας από 41 μέλη. Στο Δήμο Μεσσήνης από 27 μέλη. Στο Δήμο Τριφυλίας από 33 μέλη.
Στο Δήμο Πύλου-Νέστορος από 27 μέλη. Στο Δήμο Οιχαλίας από 27 μέλη. Στο Δήμο Δυτικής Μάνης από 21 μέλη.
Τα συμβούλια των δημοτικών κοινοτήτων θα αποτελούνται: Στην Καλαμάτα από 11 μέλη. Στη Βέργα, τη Μεσσήνη, τους Γαργαλιάνους, την Κυπαρισσία, τα Φιλιατρά, την Χώρα και την Πύλο από 5 μέλη. Στις τοπικές κοινότητες με πληθυσμό μέχρι 300 άτομα εκλέγεται ένας εκπρόσωπος και με πληθυσμό από 301 άτομα μέχρι 2.000 τριμελές συμβούλιο.

ΔΗΜΟΣ ΟΙΧΑΛΙΑΣ 14.987
(Έδρα: Μελιγαλάς)
α. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΔΑΝΙΑΣ 3.084
Τοπική Κοινότητα Αγριλοβούνου 135
Τοπική Κοινότητα Άνω Μελπείας 158
Τοπική Κοινότητα Δασοχωρίου 33
Τοπική Κοινότητα Δεσύλλα 364
Τοπική Κοινότητα Διαβολιτσίου 922
Τοπική Κοινότητα Ηλέκτρας 213
Τοπική Κοινότητα Καρνασίου 235
Τοπική Κοινότητα Κάτω Μελπείας 332
Τοπική Κοινότητα Κεντρικού 98
Τοπική Κοινότητα Κωνσταντίνων 197
Τοπική Κοινότητα Μάλτας 81
Τοπική Κοινότητα Μάνδρας 74
Τοπική Κοινότητα Μαντζαρίου 138
Τοπική Κοινότητα Παραπουγκίου 104
β. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΩΡΙΟΥ 4.069
Τοπική Κοινότητα Άνω Δωρίου 181

Τοπική Κοινότητα Βασιλικού 506
Τοπική Κοινότητα Δωρίου 1.416
Τοπική Κοινότητα Κόκλα 433
Τοπική Κοινότητα Κούβελα 353
Τοπική Κοινότητα Μάλθης 155
Τοπική Κοινότητα Χαλκιά 108
Τοπική Κοινότητα Χρυσοχωρίου 302
Τοπική Κοινότητα Ψαρίου 615
γ. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΙΡΑΣ 997
Τοπική Κοινότητα Αγίου Σώστου 107
Τοπική Κοινότητα Αμπελιώνας 161
Τοπική Κοινότητα Κακαλετρίου 93
Τοπική Κοινότητα Νέδας 210
Τοπική Κοινότητα Πέτρας 103
Τοπική Κοινότητα Σκληρού 131
Τοπική Κοινότητα Στασίμου 88
Τοπική Κοινότητα Συρρίζου 104
δ. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕΛΙΓΑΛΑ 4.040
Τοπική Κοινότητα Ανθούσης 153
Τοπική Κοινότητα Ζευγολατείου 466
Τοπική Κοινότητα Καλλιρρόης 335
Τοπική Κοινότητα Μαγούλας 139
Τοπική Κοινότητα Μελιγαλά 1.426
Τοπική Κοινότητα Μίλα 82
Τοπική Κοινότητα Νεοχωρίου Ιθώμης 321
Τοπική Κοινότητα Πολίχνης 198
Τοπική Κοινότητα Σκάλας 527
Τοπική Κοινότητα Στενυκλάρου 78
Τοπική Κοινότητα Τσουκαλαιίκων 315
ε. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΧΑΛΙΑΣ 2.797
Τοπική Κοινότητα Ανδανίας 141
Τοπική Κοινότητα Καλυβίων 93
Τοπική Κοινότητα Κατσαρού 459
Τοπική Κοινότητα Λουτρού 159
Τοπική Κοινότητα Μερόπης 757
Τοπική Κοινότητα Οιχαλίας 484
Τοπική Κοινότητα Πεύκου 142
Τοπική Κοινότητα Σιάμου 156
Τοπική Κοινότητα Σολακίου 167
Τοπική Κοινότητα Φίλια 239
Στο Δήμο Οιχαλίας, με πληθυσμό 14.987 άτομα, εκλέγονται 27 άτομα. Από αυτούς, οι 14 θα προκύψουν από την πρώτη κατανομή και οι υπόλοιποι 13 από τη δεύτερη. Θα συμμετέχουν 6 από το Δήμο Ανδανίας με πληθυσμό 3.084 κατοίκων, 7 από το Δήμο Δωρίου με πληθυσμό 4.069 κατοίκων, 2 από το Δήμο Είρας με πληθυσμό 997 κατοίκων, 7 από το Μελιγαλά με πληθυσμό 4.040 κατοίκων και 5 από το Δήμο Οιχαλίας με πληθυσμό 2.797 κατοίκων. Ο επιτυχών συνδυασμός θα εκλέξει 16 και οι επιλαχόντες συνδυασμοί 11.

Τρίτη, 7 Σεπτεμβρίου 2010

Πανηγύρι στο Σουλιμά (14-6-1992)


Το βίντεο τράβηξε ο αείμνηστος Αναστάσιος Μπούρος στις 14 Ιουνίου 1992 στο Σουλιμά. Ευχαριστώ τον Παύλο Παν. Ανδριόπουλο για τη διάθεση του παραπάνω βίντεο.

Περιοδικό "Τριφυλιακή Εστία" του συλλόγου Κυπαρισσίων "Η Αρκαδιά"

Το ιστορικό περιοδικό, η Τριφυλιακή Εστία, που εκδίδει ο σύλλογος Κυπαρισσίων "Η ΑΡΚΑΔΙΑ" και αναφέρεται στον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου, έφτασε αισίως στο 16ο τεύχος της τρίτης περιόδου και στο 144ο συνολικά.
Το anodorio.blogspot.com. ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του συλλόγου "Η ΑΡΚΑΔΙΑ" και παρουσιάζει παρακάτω το περιοδικό στους φίλους που θέλουν να το διαβάσουν.
Σας στέλνουμε το νέο τεύχος (16ο) της Τριφυλιακής Εστίας σε μορφή pdf και το εξώφυλλο με την παράκληση να δημοσιεύσετε μέσα από το μέσο ενημέρωσης που αντιπροσωπεύετε την κυκλοφορία του νέου αυτού τεύχους. Είναι πραγματικά μια μεγάλη προσπάθεια από μέρους μας στον χώρο του πολιτισμού, της τέχνης, του λόγου και της επιστήμης και σας θέλουμε σύμμαχους σ' αυτή μας την προσπάθεια. Σας ευχαριστούμε πολύ.
Σύλλογος Κυπαρισσίων "Η Αρκαδιά"
Καποδιστρίου 42 (3ος όροφος) 104 32 Αθήνα
Τηλ-Φαξ: 210 5237450
ΤΡΙΦΥΛΙΑΚΗ ΕΣΤΙΑ 1-32
ΤΡΙΦΥΛΙΑΚΗ ΕΣΤΙΑ 33-72

Κυριακή, 5 Σεπτεμβρίου 2010

24 Μαρτίου 1991 (Η γιορτή των Ντρέδων)




Τα παραπάνω βίντεο τράβηξε ο αείμνηστος Αναστάσιος Μπούρος στις 24 Μαρτίου 1991 και μας θυμίζουν πως έγινε τότε η γιορτή. Χάρις στην κάμερα του μπαρμπα - Τάσου βλέπουμε πρόσωπα που έχουν φύγει από τη ζωή και σήμερα δεν υπάρχουν ανάμεσά μας. Η κάμερα όμως τους φέρνει μπροστά μας και μας κάνει να τους νιώθουμε δίπλα μας σαν να μην έφυγαν ποτέ. Ευχαριστώ τον Παύλο Παν. Ανδριόπουλο για τη διάθεση των παραπάνω πολύτιμων βίντεο.